מסלול ריצה: שביל סובב כנרת

ב

נולדתי בקיבוץ עין גב ואני אוהבת במיוחד לרוץ מסביב לכנרת. השבוע ביקרתי את ההורים בקיבוץ וגיליתי מסלול ריצה חדש ויפה במיוחד – שביל סובב כנרת (סימון שבילים כחול-סגול-לבן). אמנם מדובר במסלול שטח, ואני בדרך כלל רצה במדרכות ובשבילי אופניים עירוניים, אבל המסלול נוח מאוד לריצה גם למי שלא מורגל בריצת שטח. 

המסלול המתואר כאן הוא של 6 ק"מ (3 הלוך ואז מסתובבים וחוזרים), אבל המקומיים טוענים שאפשר להמשיך כמה שבא לכם ואז להסתובב ולחזור באותה הדרך.

יציאה: מחנים את הרכב בחנייה של נמל עין גב או בחנייה של מסעדת הדגים המקומית.

חניה עין גב

הולכים לקצה הצפוני ביותר של הנמל עצמו עד שמגיעים לאנדרטה לזכר טדי קולק, שהיה ממייסדי הקיבוץ לפני שהפך לראש העיר המיתולוגי של ירושלים.

אנדרטה טדי קולק

ממש ליד האנדרטה (מימין לפנס עם הדגלים ועם השלט אסור מנגל בתמונה) יש מעבר צר דרכו אפשר להיכנס ולהתחיל לרוץ לכיוון צפון. על הסלע תראו את סימון השביל:

סימון שביל סובב כנרת

עכשיו אנחנו רצים כל הזמן לכיוון צפון ועוקבים אחרי סימון השבילים. בהתחלה נעבור בחוף הסירות של עין גב, שם בעלי סירות מרוץ מאכסנים את הסירות שלהם וקיבוצניק עם טרקטור מוריד את הסירה שלהם למים כשהם באים לנופש בכנרת.

חוף הסירות

אחר כך תראו מימין מבנה בטון הרוס שהיה פעם בית חרושת לסרדינים.

מפעל סרדינים

קצת אחרי בית החרושת הנטוש כביש המערכת של הקיבוץ מתעקל ימינה. הר הסוסיתא מולנו ואחרי כ-100 מטר יש פשפש בגדר שמוביל אותנו על גשרון קטן מעל נחל עין גב ישר לתוך חוף סוסיתא.

מעבר לחוף סוסיתא

רצים לאורך החוף המוכרז (יש שם גם שירותים ומי שתייה אם צריך) וממשיכים צפונה עם השביל. במעבר בין חוף סוסיתא לחוף גופרה יש קטע מעט יותר בתולי, כשהשביל עובר בתוך חורשת אקליפטוסים ואחר כך בתוך סבך של קנים.

חורשת האקליפטוס

סבך קנים

אחרי המעבר הזה הגענו שוב לחוף מוכרז ומוסדר לקמפינג – חוף גופרה.

חוף גופרה

אני המשכתי לרוץ עד שעברתי קצת את חוף גופרה וה-Runkeeper שלי הודיע שעברו 3 קילומטרים. אם אתם רצים בלי אפליקציית ריצה, זה היה בערך ליד המקבץ הקטן של האקליפטוסים שבתמונה (הם ממש בולטים בשטח):

סוף מסלול

ואז הסתובבתי וחזרתי. הדרך יפהפייה ויש כמה מקומות שבהם כדאי לרדת לחוף, לצלם ולהתרגש.

להתרגש ולצלם

אם רצים בבוקר יש צל לאורך רוב המסלול. מים – עדיף לקחת עליכם, אבל יש גם בחוף סוסיתא ובחוף גופרה. בחגים העמוסים, כשהחופים מלאים במיוחד בנופשים, בגנרטורים ובמנגלים, האווירה קצת פחות פסטורלית, אבל עדיין אפשר ליהנות מהנוף המדהים של הכנרת.

פינות חמד

כל כך התלהבתי, שכמה ימים אחר כך לקחתי גם את בת ה-8 ואת אחותי לטייל שם. הנה עוד כמה תמונות:

שיהיה חג שמח!

רוצים להכיר אותי עוד קצת?
מוזמנים גם לבלוג הכתיבה שלי, מילים שענת ולבלוג באתר סלונה: די לחינוך

אתם פה רק בגלל הריצה?
רוצים לא לפספס את הפוסט הבא? הירשמו לעוקבים אחרי אמא רצה ופעם בשבועיים-שלושה אשלח לכם פוסט ישירות לתיבת המייל שלכם.
רק על ריצה. רק דברים טובים. בלי קשקושים…

ולסיום: סרטון שערכתי באפליקציית Magisto מכל התמונות שצילמתי בשביל. תהנו…

 

כתיבת תגובה