והזוכה היא… – השוואת אפליקציות ריצה

ב

קצת ילדותי, אני מודה, אבל אחת הסיבות לכך שעברתי לסמארטפון הייתה העובדה שרציתי גם אני להצטרף לרצים המגניבים האלה שמתאמנים עם אפליקציית ריצה.

אבל איך בוחרים? יש כל כך הרבה!

ילדים קטנים תמיד בוחרים בקלות את הצעצוע הראשון בחנות שמוצא חן בעיניהם, בלי לחשוב כמה צעצועים אחרים הם פספסו במדף שממול. רוב המבוגרים, לעומתם, חושבים תמיד על מה שהם אולי מפסידים כשהם בוחרים בצעצוע הזה ולא באחר…

אז כמו כל מבוגר טיפוסי, החלטתי לבדוק קודם כל מה אני מפסידה לפני שאבחר לי את הצעצוע המתאים ביותר. 

שלב ראשון: להתייעץ עם מומחים. אז פרסמתי שאלה בקבוצה החביבה עליי – רצי מודיעין – וקיבלתי המלצות על ארבע אפליקציות.

שלב שני: ניסוי ותהייה (ואולי יותר מדויק: ניסוי וטעייה…). רצתי עם כל אחת מהן בערך שבוע, כלומר – שלוש-ארבע ריצות לכל אפליקציה, וגם נרשמתי לאתר המלווה ועקבתי אחרי הפעילות שלי דרכו.

שלב שלישי: גיבוש מסקנות והחלטה. באופן כללי אפשר לומר שכל האפליקציות דומות מאוד אחת לשנייה בסך הכול. בכולן יש מדידת זמן ומרחק וחישוב של קצב ממוצע, דיווח עם סיום הריצה מה היה הקצב בכל קילומטר, פרופיל גבהים, אפשרות לראות מה משתמשים אחרים בסביבתכם עושים, ואופציה לשתף חברים שלכם בטוויטר או בפייסבוק ולהראות להם איפה רצתם וכמה.
ואגב – אם אתם רצים באזור שבו אין קליטת GPS טובה, שום אפליקציה לא תצליח להשביע את רצונכם, כי אתם עלולים לגלות בסוף אימון של שעה שרצתם רק קילומטר וחצי…
ולמרות הכול, כן הצלחתי לגבש לי פלוסים ומינוסים ביחס לכל אחת מהמתמודדות על הכתר, בהתייחס לנתונים שחשובים לי בהקשר הזה. ולהלן התוצאות:

Endomondo

למה כן? בגלל הקול הסקסי של האישה-המדברת-אליכם בזמן הריצה, ובגלל העובדה שהיא טורחת לעדכן אתכם כשקליטת ה- GPS אבדה.

למה לא? בגלל שנמדדו מרחקים שונים בריצה חוזרת על אותו מסלול, ובגלל העובדה שאין אפשרות לצלם ישירות מתוך האפליקציה.

SportsTracker

למה כן? בגלל שהקול הדובר לא משתלט על הנגן כמו באפליקציות האחרות אלא מדבר על רקע המוזיקה, ובגלל הנוחות של השימוש במצלמה בזמן ריצה והאופן שבו התמונות מוצגות אחר כך במקום שבו צולמו במסלול הריצה.

למה לא? גרפיקה בעייתית ועמוסה. לא אוהבת שחור בעיניים.

Nike+

למה כן? בגלל הגרפיקה הנקייה ומסבירת הפנים, בגלל האפשרות לנעול את המסך בזמן הריצה, ובגלל שבאופן כללי אני גרופית של נייקי.

למה לא? בגלל שאין גישה ישירה למצלמה, וגם בגלל ההרגשה שמנסים לדחוף לכם מוצרי צריכה בכל הזדמנות.

RunKeeper

למה כן? בגלל שהם החליפו את האיש הלבן-כחול באיש ואישה רצים ביחד, ובגלל הגרפיקה הנעימה לעין. בגלל הגישה המעולה למצלמה ולנגן בזמן הריצה. בגלל הדיווח הקולי האמין. בגלל הדיווח המיידי למייל, והנוחות של השימוש באתר – הוספת הערות, שיתוף, ניתוח תוצאות והשוואה לאימונים קודמים.

למה לא? באמת למה? לא מצאתי אף סיבה, ולכן – זוהי הבחירה שלי!

רוצים להמליץ על האפליקציה שלכם? יש לכם עצות אחרות שקשורות לנושא?
כתבו לי כאן בתגובות.

* הערה מנהלית: בשבוע האחרון, בעקבות הכתבה של מאיה גייר באתר שוונג, הצטרפו לקהילת הבלוג הרבה רצות ורצים חדשים. ברוכים הבאים! חלקם אף בחרו להיכנס ל- PayPal ולתמוך בבלוג בסכום סמלי של 42 ש"ח. יישר כוח! אתם גורמים לי להאמין בטענה שאנשים-רצים הם אנשים טובים יותר מעצם טיבם וטבעם.

13 תגובות הוסף תגובה

  1. Yaniv Bouhadana הגיב:

    RUNTASTIC – אפליקציה חביבה – היא די דומה לכל הקודמות אבל יש לה פיצ'רים נחמדים נוספים .

    שימי לב שההבדלים באנדמונדאו עלולים בכלל לנבוע מהרכיב GPS שבמכשיר – הרכיב הזה במקור נועד לאפליקציות ניווט ברכב – ולכן הדיוק שלו ממש לא רציני לריצה. אפשר לראות את זה במדידות של המירוצים במיוחד מעל 10K. כאשר הרכיב בשעוני גרמין/פולר הם נועדו דווקא לריצות והדיוק שלהם זה ליגה אחרת. (מתסכל להתחיל לרוץ עם גרמין ולקבל הורדת שיא על המסלול הביתי כי פתאום מסתבר שהוא 10% פחות…)

    אהבתי

    1. anatshapira הגיב:

      תודה יניב. אני לא רצה עם שעון דופק בכלל… הגיוני שהם יותר מדויקים, אבל עדיין בשבילי זו התעסקות מוגזמת (למרות שעכשיו אני בדיוק קוראת את 'לרוץ מהלב' של מנתח הלב עמי שיינפלד והוא ממש מתעקש שחייבים לרוץ עם שעון דופק). רצה לבדוק את Runtastic

      אהבתי

      1. afishler הגיב:

        אם כבר Runtastic אז רק גרסת הפרו שאינה חינמית. הגרסא החינמית נחמדה אבל אני זוכר שיש לה מגבלות מעצבנות. החיווי הקולי בטוח זמין כמו שצריך רק לפרו וזה משהו שאני לא יכול בלעדיו. עוד פיצ'ר מצויין זה אופצייה לתכנן אימון אינטרוולים או אימונים מסוגים שונים, אופצייה לצייר מראש על מפה באתר שלהם מסלול מתוכנן, או לקחת מסלול מוכן, ולהצמיד אליו את האימון (בגדול מאפשר להשוות עצמי לאחרים)
        מדידת ה-GPS של Runtastic על אייפון סוטה ב-2%, בדוק. כדאי תמיד לקחת את זה בחשבון……נראה שולי בריצות קצרות אבל במרתון זה כבר 800 מטר "תוספת"….
        יש פשוט עוד כל כך הרבה פונקציות, רובן לא משהו שמשתמשים בו יותר מדי אבל זה באמת עולם ומלואו. הכי מגניב זה האופצייה לשתף את המסלול באונליין ככה שגם בבית יוכלו לוודא שאת בחיים כשאת רצה ואיפה את בדיוק נמצאת ויותר מזה אפשר לשלוח לך אוסף של קריאות עידוד מוקלטות מראש כדי לעודד אותך ברגעים הקשים…..

        אהבתי

  2. אבי הגיב:

    שלום,
    אני משתמש ב Carditraner. נותן מפה של הריצה, עדכון של מרחק ומהירות לפי בחירה

    אהבתי

    1. anatshapira הגיב:

      תודה על התגובה, אבי. לא מכירה אותה, אבל אחפש.

      אהבתי

כתיבת תגובה