חמש עצות למארגני מרוץ המכביה ה-20

ב

השבוע רצתי 10 ק"מ במרוץ המכביה ה-19. האמת היא שבהתחלה נרשמתי לחצי-המרתון, אבל בגלל כל מיני סיבות החלטתי לרדת מזה ולרוץ את המסלול הקצר יותר. בסך הכול היה מרוץ חביב, ובדרך כלל אני לא מאלה שמחפשים את הליקויים בכל מקום, אבל הנה כמה נקודות למחשבה עבור אלה שיארגנו את המרוץ בפעם הבאה. במכביה ה-20 בשנת 2017, יהיה מספר עגול ובטח אירוע חגיגי במיוחד, אז אנא – נסו לחשוב מראש על הפרטים: 

1. כשאתם מפרסמים את מפת המרוץ, צרפו אליה פרופיל גבהים. גם רצים מנוסים אוהבים לדעת כמה עליות יש במסלול ואיפה בדיוק הן מסתתרות. שלא לדבר על החובבים המתחילים. מכיוון שרצתי הפעם בלי נגן-מוזיקה יכולתי לשמוע שהרבה אנשים היו מופתעים מהעליות.

20130723_200108 2. לא מארגנים שטח סטרילי באזור הכינוס של מרוץ עממי. אפשר לבדוק תיקים בכניסה, אבל מה הטעם להשאיר בחוץ ילדים נרגשים שבאו לראות מקרוב מרוץ אמיתי שעובר בעיר שלהם? תחשבו על זה – המעודדים של היום הם הרצים של מחר. קוראים לזה חינוך לאהבת הספורט. לא פחות חשוב מאבטחה יעילה.

3. במרוץ של 3000 רצים, לא מספיק לפתוח רק שלוש עמדות חלוקה של ערכות ההרשמה. בשלוש השנים האחרונות השתתפתי בלא מעט מרוצים, ומעולם לא יצא לי לעמוד בתור כל כך ארוך וכל כך לא מסודר. נסו להרים טלפון לזהבה שמואלי ממרוץ אייל, או למארגנים הוותיקים של מרוץ עין-גדי. הם כבר יסבירו לכם איך עושים את זה כמו שצריך.

מרוץ מכביה 2

4. הצצה מהירה ללו"ז של המרוצים הגדולים הנערכים בארץ מדי שנה הייתה מגלה לכם שמקובל להזניק קודם כל את המקצים הארוכים ורק אחר כך את הקצרים. כשאתם מזניקים את המקצה הארוך יותר כחצי שעה לאחר המקצה הקצר, נוצר מצב טיפשי שבו רצי ה-10 ק"מ סיימו את הריצה שלהם והחלו להתפזר לדרכם כשלרצי החצי-מרתון עוד נשארה דרך ארוכה-ארוכה. אני מניחה שרבים מהם הגיעו לקו הסיום סמוך לחצות, ומצאו את הפארק הלאומי שומם מאדם. היפוך המקצים היה משפר את התמונה.

5. בחולצות ריצה יש הבדל בין גזרת גברים לגזרת נשים. לא מבינה למה אני צריכה לרוץ עם חולצה של גברים. האם לא שילמתי את אותם דמי הרשמה? במרוץ שבו יש הרשמה מוקדמת ויודעים מראש כמה נשים נרשמו, אין לכך שום הצדקה. אה, כן – ובאותו עניין – למה תמיד נגמרות החולצות במידה S ? הרי כל רץ הזמין את המידה הרצויה לו שבועות מראש במעמד הרישום. למה זה לא עובד? למה אני צריכה למצוא את עצמי רצה בשמלה? (ועוד שמלה בגזרת גברים!). ואחרון חביב בנושא החולצות: זה מרוץ לילה. מקובל שבמרוצי לילה החולצות הן בצבעים זוהרים ובהירים, כדי שהרצים ייראו בחושך. אבל הפעם כשנגמרו החולצות הכתומות-זוהרות, התחילו לחלק במקום חולצות שחורות. מהתרשמות שלי כמעט חצי מהרצים קיבלו חולצות שחורות ולא נראו כלל בחושך. חבל…

מרוץ מכביה

4 תגובות הוסף תגובה

    1. anatshapira הגיב:

      אם כך, אני רואה שכיוונתי לדעת גדולים…

      אהבתי

  1. daniel הגיב:

    העניין עם החולצות נשגב מבינתי – אני יוצא לעיתים למירוצים עם אשתי ותמיד "זוכה" אחכ בשתי חולצות.
    נראה כאילו נשים הינן נספחות לא רצויות במירוצים ומכאן היחס. אין לזה מקום.

    אהבתי

    1. anatshapira הגיב:

      צודק, דניאל. וזה ממש מוזר כי הרי לא עולה להם יותר להזמין חולצות נשים ולדאוג למידות מתאימות. סתם זלזול וחוסר מחשבה.

      אהבתי

כתיבת תגובה